Jaki bank wybrać?

Jaki bank wybrać

Jaki bank wybrać

„Mój bank”, „mój rachunek”, „moja doradczyni w banku” – zwykle tak mawiamy, kiedy już wybierzemy bank.

Tylko zazwyczaj ten bank to nasz pierwszy wybór.

Podejmujemy prace, słyszymy od księgowej, że musimy mieć rachunek osobisty do wpłat wynagrodzenia.

Idziemy do pierwszego banku, jaki przyjdzie nam do głowy lub klikamy w pierwszą z wyświetlających się na naszym ekranie okien.

To wszystko nie byłoby ze, gdyby nie fakt, że zazwyczaj trwamy w tym pierwszym wyborze przez lata.

To błąd, bo lojalność w tym przypadku nie popłaca.

Co jakiś czas warto zmienić bank, sprawdzając poszczególne oferty, na co zwracać wówczas uwagę?

Jaki bank wybrać – kluczowe kryteria

1. Bezwarunkowo bezpłatne konto

Dajemy bankowi do ręki nasze ciężko zarobione pieniądze, a on swobodnie nimi obraca i na tym zarabia.

Tylko dla banku to zbyt mało, chce jeszcze, żebyśmy to my płacili za to, że przechowuje nasze pieniądze.

Nie daj się i szukaj bezpłatnego kontahttps://darmowekontobankowe.org/darmowe-konto-bankowe/

A przynajmniej takiego, które będzie bezpłatne po spełnieniu kilku prostych warunków np. wpłaty wynagrodzenia.

2. Opłata za kartę

Nie kijem go, to pałą – mawiają niektórzy.

Dlatego, zanim podpiszesz umowę, upewnij się, czy wprawdzie nie jest tak, że konto jest faktycznie bezpłatne, ale za to karta do jego obsługi nie kosztuje kilka złotych.

Najczęściej i tu znajdziesz jakiś warunek: określoną liczbę transakcji w miesiącu, czy wydanie za pomocą karty ustalonej kwoty.

Sprawdź, czy to dla ciebie realne warunki.

3. Bankomaty

Zaczynamy być bezgotówkowi i faktycznie coraz częściej nawet w malutkich sklepach zapłacimy za pomocą karty.

Nie oznacza to jednak, że gotówki nie ma w obiegu.

Warto mieć dostęp do bankomatu i to najlepiej do gęstej sieci tych urządzeń.

W końcu czasem chcesz kupić coś na targowisku, zapłacić za prywatny parking czy … dać na tacę w kościele.

Nie warto płacić pięciu złotych prowizji od transakcji.

4. Strona i aplikacja

W obecnych realiach banki w dużej mierze przeszły na obsługę zdalną.

Wprowadziły dodatkowe zabezpieczenia i funkcjonalności, które pozwalają na wykonanie większości operacji z poziomu domowego komputera.

Internetowy serwis transakcyjny i aplikacja mobilna to już standard.

Powinny być mało skomplikowane i intuicyjne, tak abyś za pomocą dwóch, trzech kliknięć, mógł załatwić to, czego potrzebujesz.

5. Kontakt

Nie zawsze wszystko jest jasne, a co więcej zdarzają się awarie systemu i problemy techniczne.

Bank, który pracuje od 10 do 17, zdecydowanie nie jest top jeden.

Proste, dostęp do bezpłatnej infolinii powinien być faktycznie prosty i to we wszystkie dni robocze, aż do późnych godzin.

W weekend powinieneś mieć dostęp, chociaż do kogoś, kto pomoże w sytuacji awaryjnej.

Np. w przypadku kradzieży karty czy utraty dowodu osobistego, po to, by dokonać odpowiednich blokad.

6. Dostęp do „człowieka”

To nie jest niezbędne, ale bywają sytuacje, gdy po prostu chcesz porozmawiać z człowiekiem, poradzić się, czy skonsultować.

Doradca naprawdę potrafi sporo spraw wyjaśnić czy pokazać, jak obsługiwać, określone funkcjonalności.

Pomoże zainstalować aplikacje, wyjaśni, czym jest profil zaufany i zrobi dla ciebie o wiele więcej niż specjalista na infolinii, który faktycznie ma umiejętności dedykowane rozwiązaniu konkretnego problemu.

Placówka stacjonarna w twojej okolicy to spora wygoda.

7. Opcje inwestycyjne

Niestety, dziś samo oszczędzanie to zdecydowanie zbyt mało.

Warto, by twoje konto pozwalało na dostęp do dodatkowych opcji np. związanych z usługami biura maklerskiego czy kantoru wymiany walut.

Nawet jeśli dziś nie korzystasz z tych usług, być może za moment będą ci potrzebne.

8. Dodatkowe usługi i promocje

Niektóre banki bardzo dbają o swoich klientów i dodają do kont szereg dodatkowych usług.

Mogą to być różnego typu programy lojalnościowe, pozwalające na uzyskanie określonych zwrotów wydatków wykonanych kartą.

Mogą to także być zniżki do sklepów czy dogodne opcje ubezpieczeń.

Naucz się korzystać z tych usług, bo w dzisiejszych czasach każda zaoszczędzona złotówka zaczyna być na wagę złota.

Jako nowy klient, często będziesz mógł skorzystać z różnych promocji za otwarcie konta.

9. Jaki bank wybrać – z dobrą ofertą oszczędnościową

Nie każdy umie oszczędzać, a to bardzo korzystna umiejętność.

Pomóc w tym mogą te banki, które pozwalają nam, na ustawienie celów oszczędnościowych czy korzystanie z opcji zaokrąglania płatności z karty, po to, by uskładać pieniądze.

Wszystko, co zmotywuje cię do odłożenia, choćby kilku złotych jest cenne i warto, by bank cię wspierał.

10. Prostota

To chyba najważniejszy warunek.

Żyjemy w naprawdę skomplikowanych czasach i nie warto dokładać sobie dodatkowych trudności.

Bank powinien mieć proste zasady i jasno je tłumaczyć.

Tak, aby niepotrzebne było czytanie kilkudziesięciostronicowych regulaminów, gdy tylko chcesz cokolwiek zmienić.

Finansiści uwielbiają posługiwać się językiem niezrozumiałym dla laików, a to najgorsze co może się zdarzyć: brak komunikacji pomiędzy tobą a bankiem.