Nowoczesne technologie w biznesie

Nowoczesne technologie w biznesie

Nowoczesne technologie w biznesie

Technologia zmienia biznes, a świat biznesu nieustannie ewoluuje – wraz z nim pojawiają się nowe możliwości.

A jeśli chcesz być konkurencyjny, powinieneś cały czas nadążać.

Tempo, w jakim rozwija się technologia, przyspiesza od dziesięcioleci.

A teraz osiągnęło punkt, w którym codziennie opracowywane są nowe technologie, aby pomóc firmom przezwyciężyć wyzwania i osiągnąć ich cele.

Od wynalezienia koła po szybki rozwój sztucznej inteligencji, zawsze pojawiają się nowe sposoby, aby pomóc firmom działać wydajniej.

Sprawdźmy zatem nowoczesne technologie w biznesie, które już służą wielu przedsiębiorcom i firmom.

Jak geofencing pomaga firmom zwiększyć zaangażowanie klientów

Geofencing to technika marketingowa oparta na lokalizacji.

Umożliwia marketerom wysyłanie wiadomości do konsumentów, gdy wchodzą lub opuszczają określone strefy geograficzne.

Geofences działają, wykorzystując sygnały GPS lub Wi-Fi, aby zbudować promień wokół obszaru, w którym znajduje się klient.

Oprogramowanie do geofencing może być używane na wiele sposobów – może być wykorzystywane do reklamy, generowania leadów i marketingu wydarzeń.

Dzisiejsze geofence to nie tylko wirtualne granice, ale także możliwość pobierania danych o lokalizacji z wielu platform.

A także wykorzystywania ich w celu zapewnienia maksymalnej wartości dla swoich klientów.

Obejmuje to uwzględnienie, gdzie ludzie mieszkają, gdzie pracują, w jakich wydarzeniach uczestniczą i nie tylko.

Sztuczna inteligencja (SI) w biznesie

Trend AI w biznesie rośnie, jej zastosowania nie ograniczają się już do rozwiązań informatycznych dla procesów wewnętrznych, takich jak obsługa klienta czy sprzedaż.

Sztuczna inteligencja jest obecnie wykorzystywana w wielu obszarach biznesu, w tym w marketingu i reklamie.

AI jest również stosowana w sektorze HR.

Na przykład jedna firma opracowała sztuczną inteligencję, która analizuje życiorysy kandydatów do pracy i tworzy krótką listę kandydatów, z którymi można przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną.

Ten raport obejmie różne aspekty sztucznej inteligencji w biznesie.

Niektóre aspekty będą bardziej istotne niż inne w zależności od branży, którą się interesujesz, ale ważne jest poznanie zakresu tej nowej technologii, aby móc odpowiednio się dostosować.

Co to jest rzeczywistość rozszerzona i jak można ją wykorzystać w firmach?

Jeżeli rozważamy nowoczesne technologie w biznesie, to nie może zabraknąć na tej liście rzeczywistości rozszerzonej.

Rzeczywistość rozszerzona to generowane komputerowo doświadczenie środowiska świata rzeczywistego.

Obiekty obecne w środowisku są „rozszerzane” o generowane komputerowo informacje percepcyjne.

Rzeczywistość rozszerzona nakłada się na świat fizyczny i nie jest w pełni immersyjna.

AR może służyć do tworzenia wspaniałych doświadczeń dla klientów i pracowników.

Firmy takie jak Disney i IKEA używają AR, aby pomagać ludziom odkrywać ich produkty i kreatywne pomysły.

Na przykład Ikea wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość, aby pokazać ludziom, jak wyglądałyby meble w ich domach, zanim kupią je online.

Wirtualna rzeczywistość w miejscu pracy — co to jest i jak może pomóc w rozwoju Twoich pracowników i firmy

Rzeczywistość wirtualna to symulacja trójwymiarowego obrazu lub środowiska, z którym poszczególne osoby mogą wchodzić w interakcję w pozornie rzeczywisty lub fizyczny sposób.

Dzięki VR pracownicy mogą chodzić po wirtualnym świecie i wchodzić w interakcje z innymi osobami w nim.

Rzeczywistość wirtualna może być wykorzystywana do celów biznesowych na wiele sposobów.

Niektóre z tych sposobów omówiono poniżej:

Symulacje szkoleniowe:

Era cyfrowa przyniosła nam wiele innowacji, w tym możliwość wykorzystania symulacji do szkolenia pracowników.

Dzięki VR możesz stworzyć interaktywne środowisko, aby Twoi pracownicy mogli zdobyć praktyczne doświadczenie bez konieczności przechodzenia przez jakiekolwiek ryzyko.

Doświadczenie klienta:

Obsługa klienta jest ważną częścią sukcesu biznesowego, ale zarządzanie relacjami z klientem jest również kosztowne, ponieważ zajmuje dużo czasu i pieniędzy.

Dzięki VR możesz zaoferować najlepszą obsługę klienta bez zwiększania kosztów i utraty jakości.

Wielofunkcyjna analityka DataOps w biznesie

DataOps to nowe podejście do zarządzania danymi i biznesu opartego na danych.

Umożliwia organizacjom lepsze działanie, organizując dane, udostępniając je i stosując.

DataOps to wyłaniający się trend wśród firm każdej wielkości, które starają się zapewnić więcej zasobów na innowacje dla swojej działalności.

Ta nowa metoda IT wspiera wszystkie obszary funkcjonalne w organizacji w celu tworzenia nowych innowacji, które rozwiązują problemy klientów poprzez lepsze zarządzanie zasobami informacyjnymi firmy.

Głównym celem DataOps jest przekształcenie surowych danych w rzeczywiste spostrzeżenia, które pomogą Ci stworzyć przewagę konkurencyjną nad konkurencją.

DataOps pomaga w umożliwieniu firmom zidentyfikowania ich prawdziwego potencjału za pomocą technik analitycznych, takich jak:

  • eksploracja danych,
  • uczenie maszynowe,
  • analiza statystyczna, eksploracja tekstu,
  • analiza wykresów.

Doświadczenia imersyjne (AR, VR, rzeczywistość mieszana) w biznesie

Idea wciągającego doświadczenia nie jest nowa.

Istnieje od tysięcy lat, ale dopiero teraz technologia dogoniła wyobraźnię.

Istnieje wiele sposobów wykorzystania immersyjnych doświadczeń w biznesie, od szkoleń, przez marketing, po interakcję z klientem.

Dla firm dostępne są różne rodzaje immersyjnych doświadczeń.

Rzeczywistość rozszerzona to najbardziej znany typ, w którym obrazy cyfrowe nakładają się na widok rzeczywistego świata użytkownika.

Rzeczywistość wirtualna pozwala użytkownikom na interakcję ze środowiskami 3D.

Natomiast rzeczywistość mieszana integruje zarówno AR, jak i VR w ramach jednej platformy.