Pomysł na biznes – najczęstsze błędy

Pomysł na biznes - najczęstsze błędy

Pomysł na biznes – najczęstsze błędy

Znalezienie pomysłu, który sprawi, że Twój biznes odniesie sukces jest Twoją obsesją?

Niektórzy powiedzą Ci, że to proste, po prostu musisz.

Inni powiedzą Ci, żebyś nawet nie myślał o znalezieniu go i opowiedzą Ci o wszystkich ludziach, którym się nie udało i o problemach, które z tego wynikły.

Zostanie przedsiębiorcą to kierunek, który sam sobie wyznaczyłeś i nikt Cię od tego nie odwiedzie.

Jednak w obiegu jest wiele z góry przyjętych idei, które czasami mogą wprowadzać twórców w błąd.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci olśnić świat.

1. Muszę znaleźć pomysł stulecia!

Pierwszym z góry przyjętym założeniem, które najczęściej pojawia się w umysłach ludzi jest to, że aby odnieść sukces w tworzeniu biznesu trzeba mieć wyjątkowy pomysł.

Musiałbyś wymyślić Google lub Facebook jutra, aby odnieść sukces w uruchomieniu firmy, rozwinąć ją i uczynić trwałą w dłuższej perspektywie.

Biznes może rozpocząć się od bardzo podstawowego lub nawet elementarnego pomysłu.

I ten sam biznes może odnieść sukces w bardzo krótkim czasie.

Wiele dużych (lub mniejszych) firm działa w tradycyjnych sektorach i odnosi duże sukcesy.

Dziś uważa się nawet, że to raczej umiejętność dostosowania projektu do ciągle zmieniającego się popytu sprawi, że odniesiesz sukces, niż posiadanie oryginalnego pomysłu od samego początku.

2. Wszystko, czego potrzebuję to świetny pomysł, aby odnieść sukces

Drugim błędnym przekonaniem, w tym samym duchu co pierwsze, jest to, że posiadanie świetnego pomysłu to wszystko, co jest potrzebne, aby odnieść sukces.

Posiadanie oryginalnego i innowacyjnego pomysłu może początkowo zainteresować więcej osób.

Ale ta oryginalność, której poszukuje tak wiele osób, nie jest gwarancją sukcesu.

Najważniejsze jest zaspokojenie potrzeby, a sukces leży w sposobie, w jaki realizujesz swój projekt.

Wiele firm upadło pomimo bardziej niż innowacyjnej koncepcji i interesującego na pierwszy rzut oka pomysłu.

Istnieją inne czynniki do rozważenia poza prostym produktem/usługą, którą będziesz oferować:

Czy rynek jest gotowy na Twój produkt?

Czy masz dobrze zdefiniowaną politykę sprzedaży?

Jak sprawisz, że Twój produkt będzie znany?

3. Jestem pierwszym, który wpadł na ten pomysł

Jestem pierwszy, który o tym pomyślał, jestem pierwszy, który wpadł na ten pomysł, jestem pierwszy, który pomyślał o tej rzeczy, o tym obiekcie, o tej koncepcji.

W świecie start-upów wszystko jest na pierwszym miejscu!

Pamiętaj, że ten sam pomysł często rodzi się w tym samym czasie w dwóch miejscach na świecie.

Być może ktoś miał ten pomysł przed Tobą i porzucił go, ponieważ nie nadawał się na rynek.

Sukces biznesu nie zależy od tego, jak młoda jest koncepcja, ani od tego, czy przedsiębiorca wpadł na pomysł jako pierwszy.

Stworzenie firmy i jej długofalowe zarządzanie to kluczowe czynniki, zasadnicze elementy, które wprowadzają firmę na drogę do sukcesu.

Lepiej jest być ostatnim, który wypróbuje jakąś koncepcję, niż pierwszym, który poniesie porażkę.

4. Wszystkie dobre pomysły zostały już znalezione

W przemyśle, na przykład, znalezienie nowych, odmiennych i innowacyjnych koncepcji w stosunku do tego, co jest obecnie robione, może być prawdziwym wyzwaniem.

Ale czy nie sądziliśmy, że odtwarzacz CD jest innowacją, która będzie żyła długo, zanim zastąpi go odtwarzacz mp3?

I że w bardzo krótkim czasie zastąpią go również smartfony?

Wyzwaniem dla każdego aspirującego przedsiębiorcy jest zidentyfikowanie obszarów, w których nadal możliwe jest tworzenie wynalazków i innowacji.

A jak wiemy, dzisiaj pozornie „zamknięte” obszary mogą dostarczyć wielu innowacji i umożliwić rozwój wielu zupełnie nowych koncepcji.

5. Inni uważają, że to nie jest dobry pomysł na biznes

Opinia zbiorowa bardzo często wpływa na opinię indywidualną.

Ta potrzeba spojrzenia innych i ich aprobaty dla potwierdzenia, że dokonało się właściwego wyboru, podjęło właściwą decyzję, istnieje wszędzie, a szczególnie w świecie przedsiębiorczości.

Jeśli wszyscy uważają, że pomysł na biznes lub koncepcja nie są skazane na sukces, to musi to być prawda.

Nieporozumienie!

Kiedy Mark Zuckerberg stworzył ideę tego, co miało stać się Facebookiem, wiele osób z jego otoczenia zaczęło wyśmiewać ten pomysł, odwracać się od projektu.

Dziś Facebook ma jedną z najwyższych wycen giełdowych w historii.

Jeśli wszyscy uważają, że Twój pomysł nie wypali, czasami lepiej jest wytrwać przy swoim.

6. Moja koncepcja musi być doskonała od samego początku

Doskonałość nigdy nie jest osiągalna.

Koncepcja biznesowa nie musi być idealna.

Wręcz przeciwnie, musi być motywowany, rozwijany i dojrzewać, aby osiągnąć swój szczyt.

Jeśli więc Twoja obecna koncepcja może być ulepszona, nie masz się czym martwić.

To znak, że masz jeszcze czas, aby ją udoskonalić i zmodyfikować wszystkie punkty, które uważasz za niedoskonałe, wiedząc jednocześnie, że takie zawsze pozostaną.

Najlepszym sposobem na sprawdzenie, gdzie koncepcja może zostać ulepszona, jest przetestowanie jej na rynku.

Nie zwlekaj więc dłużej z podjęciem decyzji!

Szukasz inspiracji na własny biznes? Przeczytaj: https://jak-zarabiac.com/pomysl-na-biznes-i-wlasna-firme/

7. Ważne jest, aby angażować się w nowe technologie

Nowe technologie przyciągają wielu twórców. To prawda.

Ale uwaga, rozpoczęcie prac badawczo-rozwojowych nie jest absolutnie żadną gwarancją sukcesu.

Jeśli Twoja koncepcja nie musi zawierać żadnej konkretnej innowacji technologicznej, to również nie ma się czym martwić.

Jest wiele innych sposobów działania, które pozwalają na rozwój nowych pomysłów, nowych firm.

Niektóre rewolucje można powiązać z prostą zmianą sposobu użytkowania, adaptacją w zakresie kanałów sprzedaży.

A wiele firm rozwinęło się w sposób wykładniczy, nie wprowadzając innowacji technologicznej stulecia.

8. Ktoś ukradnie mój pomysł

Musisz przestać wierzyć, że każdy chce ukraść Twój pomysł, bez względu na to, jak świetny on jest!

Przedsiębiorca raczej nie będzie startował w tym samym sektorze, co inny twórca, który jest już bardziej zaawansowany w projekcie.

W każdym razie to właśnie konfrontacja z rynkiem pozwoli Twojemu projektowi szybko dojrzeć i udoskonalić się.

Taka konfrontacja poprawi również Twój sposób prezentacji i stopniowo będziesz mógł dopracować swoje argumenty.

Nie zapominaj, że nie jesteś jedyną osobą, która przygląda się możliwościom biznesowym w swoim otoczeniu.

Najważniejsze jest, aby potrzebę zamienić w pomysł, następnie w projekt, a na końcu w biznes.

Jeśli ktoś „ukradnie” Twój pomysł, być może zbyt długo zwlekałeś z rozpoczęciem pracy.