Rozwój biznesu – 10 praktycznych wskazówek

Rozwój biznesu - 10 praktycznych wskazówek

Rozwój biznesu – 10 praktycznych wskazówek

Rozwój biznesu jest naturalną drogą każdego przedsiębiorcy.

Istnieje kilka dobrych praktyk, aby tempo tego procesu osiągnąć w odpowiednich warunkach.

Przyjrzyjmy się bliżej każdej z nich i zobaczmy, jak mogą pomóc Ci rozwinąć Twój biznes.

1. Szybkość i pośpiech: dwie rzeczy, których nie należy mylić

Gdy chcesz przyspieszyć, nie powinieneś robić tego w dowolnym kierunku.

Przyspieszenie, a nawet zmiana modelu biznesowego, ma konsekwencje dla każdej części firmy, dlatego ważne jest, aby nie obrać złego kierunku i nie zmieniać wszystkiego naraz.

Oczywiste jest, że gdy tylko zdejmiemy głowę z kierownicy, możemy mieć tendencję do szybkiego poruszania się we wszystkich kierunkach bez uwzględnienia wpływu na zasoby.

Ważne jest jednak, aby umieć przeanalizować konsekwencje zmiany, dobrze przygotować zespoły i wyjaśnić im kierunek, w którym chcemy podążać.

Czasami trzeba być cierpliwym i brać jedną zmianę na raz. W przeciwnym razie możecie wyczerpać swoje zespoły.

2. Ustal strategiczny kurs i uelastycznij swoją taktykę

Aby zajść daleko, musisz jasno określić swoją wizję. Będziesz musiał zabrać swoje zespoły w podróż, która jest dla nich nieznana.

Twoja taktyka musi być elastyczna, a organizacja zwinna, aby dostosować się do nowych sposobów pracy.

Chodzi o to, aby mieć jasność co do tego, dokąd chcesz iść i jak chcesz się tam dostać, nie będąc przy tym zbyt sztywnym.

4 główne trendy, które wpływają na firmy, aby przyspieszyć:

  • coraz bardziej wymagający klienci,
  • ekologia jako zagrożenie,
  • rzeczywistość nowych technologii,
  • globalizacja.

To wszystko są elementy, które należy wziąć pod uwagę, a które sprawiają, że trudno jest zrobić wszystko naraz.

3. Rozwój biznesu – działalność podstawowa

Jeśli chcesz wprowadzić zbyt wiele zmian i dostosować się do tempa, możesz stracić poczucie misji i tożsamości firmy.

Nawet jeśli chcesz przyspieszyć, nie możesz zapomnieć o swojej podstawowej działalności.

85% firm, które opracowują nowy model biznesowy, robi to jako uzupełnienie swojego pierwotnego modelu.

Nie zapominaj o zachowaniu swoich wartości.

Uwzględnienie nowych wyzwań i technologii nie powinno sprawić, że zapomnisz o tym, kim jesteś, ani nie powinno zostać odsunięte na dalszy plan.

Działasz w określony sposób i nic nie stoi na przeszkodzie, abyś zaproponował alternatywne rozwiązania bez porzucania swojej podstawowej działalności.

Tendencją może być również 360° zwrot widząc otwarcie, ale to może całkowicie przekształcić firmę i można stracić wszystkich.

4. Decyzje, które należy podejmować

Teren jest nadal najlepszym miejscem do uzyskania informacji zwrotnej na temat ulepszeń, które można wprowadzić w firmie.

Często mówi się, że „ten, kto robi, ten wie”.

Innowacje partycypacyjne, w których pojawiają się problemy i rozwiązania, stają się coraz bardziej powszechne w firmach, gdzie każdy przyczynia się do poprawy procesów.

Na stanowisku kierowniczym nie powinieneś również odcinać się od klienta, ponieważ to właśnie on zazwyczaj wskaże Ci właściwe rozwiązania.

5. Zadowolenie klienta jako punkt odniesienia

Jest wiele sposobów na zadowolenie klienta, ale trzeba go słuchać.

Nie zapominaj o odwiecznej radzie: „masz dwoje uszu i jedne usta”.

Więc możesz posłuchać swojego klienta, który będzie w stanie wskazać Ci nie tylko Twoje przewagi konkurencyjne i Twoje braki.

Ale także perspektywy poprawy w stosunku do problemów, które napotkałeś lub tego, co oferuje konkurencja.

A także poinformować Cię o tym, z czego korzysta i co mógłbyś mu zaoferować jako uzupełnienie swojej oferty.

Klient jest nadal tym, który korzysta z twoich usług i od Ciebie kupuje.

Więc równie dobrze możesz go najpierw posłuchać i zobaczyć, jak możesz go jeszcze bardziej zadowolić.

6. Wybierz właściwych partnerów

Może się to wydawać oczywiste, ale musisz wybierać partnerów, którzy są zgodni z Twoim nowym sposobem działania.

Nie ma sensu ogłaszać, że jest się zwolennikiem zrównoważonego rozwoju, jeśli na przykład wszyscy dostawcy są anty ekologiczni.

Musisz znaleźć partnerów, którzy podzielają Twoją logikę i którzy chcą osiągnąć te same cele lub już je osiągnęli.

7. Umieszczenie pracowników w centrum zarządzania

Aby zmiana odbywała się w harmonii, musisz zjednoczyć wokół siebie jak najwięcej ludzi.

Jeśli masz przewodzić zmianom, nie możesz robić tego sam.

Aby to osiągnąć, należy upewnić się, że zespoły biorą odpowiedzialność za wiele zmian, które należy wprowadzić, zwłaszcza jeśli mają one wpływ na samą strukturę organizacji.

Opór wobec zmian jest naturalny i będziesz musiał dosłownie przeciągnąć swoich pracowników na swoją stronę.

Aby to zrobić, musisz pokazać, dlaczego cel jest pożądany i poświęcić czas na wysłuchanie wszelkich oporów i poradzenie sobie z zastrzeżeniami.

W przeciwnym razie szybko może dojść do ogólnej demotywacji.

8. Skrócenie cykli sprawozdawczych

Przyspieszenie oznacza również uwzględnienie faktu, że zmiany będą wprowadzane coraz szybciej.

Dlatego lepiej jest mieć bardzo regularne informacje zwrotne, szczególnie po to, by informować o tym, co działa dobrze, a co nie.

Nie zapominaj, że będziesz dokonywał nieistotnych wyborów i czasami będziesz musiał dostosować swój kurs i strategię.

Oznacza to dokładne analizowanie każdej sytuacji.

Tak, aby po kilku miesiącach nie okazało się, że obraliście zły kierunek lub że istnieje czynnik blokujący, którego nie wzięliście pod uwagę i dla którego będziecie musieli znaleźć rozwiązanie.

9. Określenie właściwych wskaźników

W zależności od tego, dokąd chcesz zmierzać, prawdopodobnie będziesz musiał wprowadzić wskaźniki, które różnią się od tych, które stosowałeś do tej pory.

Ekologia, zadowolenie klienta, odporność na globalizację, a nawet uwzględnienie nowych technologii – wszystko to prowadzi do wdrożenia nowych wskaźników.

Na przykład, współczynnik konwersji, jeśli jesteś w Internecie, czas dostawy lub informacje o kliencie.

Istnieje cały szereg możliwych wskaźników, które należy określić w zależności od sytuacji i kursu.

Nie wahaj się przemyśleć ich dokładnie przed rozpoczęciem przygody, tak abyś mógł je wprowadzić w życie od samego początku.

10. Rozwój biznesu – pomiar wpływu na ludzi

Każda zmiana wywołuje opór, jak powiedzieliśmy powyżej.

Jednym z wyróżniających się wskaźników jest wpływ człowieka.

Może to oczywiście dotyczyć zespołów, które mogą mieć trudności z przystosowaniem się do nowego sposobu działania, który wymaga silnego przyspieszenia i zakwestionowania swoich przyzwyczajeń.

Niektórzy ludzie będą czuli niepokój na myśl o wyjściu z niego.

Ponieważ dla większości ludzi przyzwyczajenia oznaczają bezpieczeństwo, nawet jeśli niekoniecznie jest to prawdą.

Pomiar wpływu na CSR w ogóle jest również dobrą praktyką, jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoje działanie ma rzeczywisty wpływ, czy jest tylko dobrą intencją.