Strategia marketingu wideo firmy – jak ją rozpocząć
Jeśli zapytasz marketingowca o jego strategię marketingu wideo, prawdopodobnie będzie nieco zmieszany.
Wielu zdaje sobie sprawę z wagi wideo i regularnie publikuje tego typu treści, ale nie zawsze mają zdefiniowany prawdziwy cel, który za nimi stoi.
A jednak ludzie spędzają obecnie jedną trzecią swojego czasu na oglądaniu treści wideo online.
Według badań prawie 80 procent użytkowników zostało skłonionych do zakupu produktu lub usługi poprzez obejrzenie filmu wideo danej marki.
Jak więc uruchomić strategię marketingu wideo, która zapewni większe zaangażowanie i wyniki?
Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci to zrozumieć.
1. Zidentyfikuj odbiorców i zdefiniuj cele kampanii
Każda udana kampania marketingowa musi zaczynać się od strategii.
Do kogo kierujesz swoje działania?
Jakie rodzaje treści odpowiadają potrzebom Twojego targetu?
Na jakich kanałach najczęściej można ich znaleźć?
Nie ma sensu tworzyć świetnych treści wideo, a następnie wydawać pieniądze na umieszczenie ich na stronach, których Twoi odbiorcy nie odwiedzają.
I najważniejsze – co chcesz osiągnąć za pomocą kampanii video marketingowej?
Czy chcesz generować świadomość, sprzedaż, ruch lub wszystkie z powyższych?
Aby czerpać korzyści z wideo w dotarciu do potencjalnych klientów, upewnij się, że używasz odpowiedniego tonu i wiadomości, aby do nich dotrzeć.
Dobrym pomysłem jest zebranie informacji o swoich konsumentach przed uruchomieniem wideo.
Ponieważ te informacje wskażą, jakie rodzaje wideo będziesz produkować i jaki budżet przeznaczysz na ich realizację.
2. Zbuduj tożsamość wideo zgodną z Twoją marką
Wideo może czasami wydawać się inne niż inne narzędzia marketingowe, ale ważne jest, aby widzowie oglądający Twoje filmy wiedzieli, z kim mają do czynienia.
Firmy, które mają spójny wizerunek marki, odnoszą o 20% większy sukces niż te, które go nie mają.
Na przykład, jeśli twoje filmy są hostowane na YouTube, powinny być połączone z twoją stroną lub stroną docelową.
Taką, która jest zaprojektowana i przekazana zgodnie z twoją marką.
Jeśli identyfikacja wizualna Twojego video, którą użytkownicy widzą np. w komunikacji mailowej, różni się od tego, co widzą na Facebooku, nie będzie to odzwierciedlało spójności Twojej marki.
A komunikacja w tym przypadku nie będzie dobrze zoptymalizowana.
3. Rozsądne wykorzystanie budżetu na wideo
Wielu marketingowców popełnia błąd myśląc, że przeznaczenie ogromnego budżetu na projekt wideo automatycznie uczyni go ogromnym sukcesem.
Z drugiej strony, niewystarczające wydatki na kampanię na dużą skalę mogą również zaszkodzić wizerunkowi marki.
Jeśli chodzi o tworzenie treści wideo, pamiętaj o celach swojej kampanii i upewnij się, że obliczyłeś swój budżet.
Na przykład, jeśli chcesz zdobyć więcej klientów z pokolenia Y lub Z, nie musisz wydawać dużo pieniędzy na produkcję wideo.
W tym przypadku można tworzyć krótkie filmy wideo dla sieci społecznościowych, lub ponownie wykorzystać treści generowane przez użytkowników.
Jeśli masz większy budżet i chcesz zaznaczyć swoją obecność w roli lidera, możesz stworzyć fascynującą historię jak z hollywoodzkiego serialu i wykorzystać influencerów.
Ale wykorzystanie influencerów w Twoich filmach nie zawsze oznacza rekrutowanie wielkich gwiazd.
Aby utrzymać budżet na niskim poziomie, należy wyróżnić ekspertów branżowych lub nawet gwiazdy YouTube, które już mają dostęp do publiczności, do której próbujesz dotrzeć.
Przeanalizuj ich profile w mediach społecznościowych i ich reputację.
Upewnij się, że tematy, które prezentują na swoich kanałach są zgodne z wartościami Twojej marki lub produktu.
4. Zoptymalizuj swoje filmy pod kątem kanałów
W zależności od kanałów, które wybierzesz do uruchomienia kampanii, będziesz musiał upewnić się, że Twoje filmy są zoptymalizowane pod kątem maksymalnego zaangażowania.
Na przykład, filmy na Facebooku otrzymują dwa razy więcej zaangażowania niż filmy na Youtube.
Na Facebooku filmy powinny być krótkie, maksymalnie od 60 do 90 sekund.
Użytkownicy odkrywają treści poprzez ich przewijanie.
Przekaz powinien być jasny, precyzyjny i trafiający w sedno.
Możesz dodać napisy. Na YouTube, należy mieć chwytliwy tytuł i niestandardową miniaturkę.
Pierwszy film powinien być dobry, ponieważ będzie nadawać ton dla kanału do konwersji i utrzymania jego publiczności.
5. Strategia marketingu wideo firmy – wykonaj badanie
Podobnie jak w przypadku kampanii reklam displayowych, testy AB powinny pomóc Ci określić, które elementy kampanii działają, a które nie.
Możesz testować kreację, przekaz, treść i design. Możesz przetestować kreację, przekaz, ton, porę dnia lub wybrane kanały.
Może Twoje filmy są za długie lub za krótkie.
Tak czy inaczej, pamiętaj, aby testować, a następnie testować ponownie, aby określić optymalną zawartość i czas kampanii.
6. Pięć wskaźników pozwalających zmierzyć sukces kampanii wideo
Wskaźnik zaangażowania
Wskaźnik zaangażowania mierzy, jak bardzo osoba wchodzi w interakcję z Twoim wideo.
Jak długo dana osoba spędziła nad filmem? Czy oglądali całość lub część treści?
Ta liczba powinna dać Ci wskazówkę co do jakości Twojego przekazu, kreatywności i długości Twojego video.
Liczba wyświetleń
Liczba wyświetleń to liczba obejrzeń danego filmu, ale jest ona różnie mierzona na różnych kanałach.
Na YouTube jedna odsłona to 30 sekund, a na Facebooku tylko 3 sekundy.
Na Facebooku, jeśli film jest udostępniany publicznie, liczba wyświetleń jest wyświetlana pod filmem.
Zrozumienie, w jaki sposób widzowie wchodzą w interakcję z Twoimi filmami na różnych kanałach, polega na tym, że wiesz, jak korzystać z narzędzi analitycznych na każdej platformie.
Tak, aby pomóc Ci określić prawdziwe zaangażowanie Twojego wideo.
Szybkość odtwarzania lub średni czas oglądania
Jest to liczba odwiedzających, którzy faktycznie kliknęli, aby obejrzeć film.
Dzięki tej metryce możesz stwierdzić, czy Twoje wideo pomogło utrzymać widza na Twojej stronie wystarczająco długo, a zatem czy przesunie się w górę w rankingu YouTube.
Social Sharing
Mierzy on liczbę udostępnień Twojego filmu przez użytkowników sieci społecznościowych.
Ludzie nie zawracają sobie głowy udostępnianiem treści, które ich nie interesują.
Więc, jeśli Twoje filmy otrzymują dużo udziałów, oznacza to, że Twoje treści są lubiane.
Strategia marketingu wideo firmy a komentarze
Ważne jest, aby zwracać uwagę na komentarze dla każdej kampanii.
Jeśli widzowie pozostawiają komentarze na swoich portalach społecznościowych, sprawdź ich nacechowanie.
Tj. czy są one pozytywne, czy negatywne, i weź pod uwagę oba.
Tak czy inaczej, ludzie, którzy poświęcili czas na obejrzenie filmu i skomentowanie go, niezależnie od tego, czy są klientami, czy nie, są teraz świadomi Twojej marki i mogą stać się klientami później.